Bye, bye, Spotify....!

Bilderesultat for spotify
Hvor herlig har ikke livet vært med Spotify? For en knapp hundrelapp per måned har jeg kunnet nyte all musikk mitt hjerte har begjært. Snekret spillelister og funnet gammelt og nytt gull.

Men, og det er av og til slike men.... Det kommer liksom til et punkt der fantasien stopper opp. I hvert fall hos meg. Jeg har laget spillelister i alle ønskelige sjangere og varianter. Jeg har laget spillelister for ulike sinnstemninger og tilstander og anledninger. Og alt har vært vel og bra, men.... men... jeg begynner liksom å gå tom. Kreativiteten stopper meg, jeg kommer ikke på så mye mer... Selv om jeg har millioner av sanger å velge blant, så hjelper det 
liksom ikke....

Mine lyttebehov knyttes til få, men vesentlige tider. Jeg hører gjerne litt musikk på pcen når jeg sitter og jobber, men det Spotify har vært best til er at jeg kan streame musikk med telefonen når jeg kjører bil, gjennom en ledning til AUX-inngangen på radioen. Jeg vil helst høre musikk, og har ikke behov for alt for mye prat og reklame inni mellom som P4 og Radio Norge tilbyr.

Men forleden tok jeg grep og kjøpte en enkel DAB radio, adaptertype, til å koble på den eksisterende radioen i bilen! Og hva skuet mine ører - jo kanaler med musikk i min gate, med ikke altfor mye prat og reklame. Ettersom det var en 2-4 kanaler jeg likte, kunne jeg faktisk svitsje litt mellom om det da skulle komme en litt trøtt låt eller slitsom reklame. Og faktisk, det jeg satt igjen med var ganske ålreit, variert musikk etter min smak, uten at jeg trengte å være den som plukket ut og listet musikken!

Og sannelig, jeg har ikke savnet Spotify etter det - det har holdt mål det DAB-kanalene har tilbudt meg.... og da er faktisk ikke behovet mitt større enn at jeg foreløpig har kansellert abonnementet mitt.

Så, får tiden vise. Imidlertid sparer jeg 99 kroner måneden fra nå av..  og kan i mellomtiden si.... bye, bye, Spotify!

Etiketter: , , ,