Trefftoppen på sparepengersmart i 2016!

I alt ble det publisert 51 innlegg på bloggen min i 2016. Nok en gang er det interessant å se hvilke innlegg som fenger mest, og også dette året et det et innlegg som skiller seg ut.

Og det er nemlig dette:

John Arne Riise - til skrekk og advarsel

Innlegget ble publisert den 16. mars, og du kan lese det ved å trykke her. Det fikk hele 40% flere stemmer enn nest beste innlegg.

Kanskje er kjendisfaktoren en vesentlig del av årsaken til populariteten til innlegget, uten at jeg skal spekulere for mye i det. At det kan oppfattes som en kritikk av Riise er kanskje også tiltrekkende, men som jeg skriver i innlegget er forsåvidt ikke personen Riise den vesentlige, det er mer et pek mot typen livsfilosofi han representerer. At det finnes mange kjente og ukjente Riise-levemåter er jeg helt sikker på.

Innlegget som gav nest flest stemmer var

De 9 pengevett-reglene

Innlegget ble lagt ut den 21. mars, og du kan lese det ved å trykke her

Innlegget hadde et slags påskepreg, men pengevettregler kjenner for øvrig ingen grenser, verken i tid eller geografisk. Innlegget har jeg for øvrig en plan om å bearbeide.

Det tredje mest leste innlegget i 2016 ble:

Tanker om spareåret 2016, og sparemål for 2017

Innlegget er ganske nytt og ble publisert den 10. desember, og du kan lese det ved å trykke her. Det fikk omtrent like mange stemmer som 2.plassen på lista.

Ettersom statusoppdateringene også har ganske mange treff, kan det se ut som om leserne synes det er interessant hvor mye inntekt og sparing som blir generert i løpet av en måned. Derfor er det kanskje ikke rart at planlegging av et nytt spareår og noen tanker rundt dette er godt lesestoff.

For øvrig er det en generell trend at besøkstallene går jevnt, men ikke bratt, oppover. Det tar jeg som et godt tegn og en fjær i hatten for en god blogginnsats. Jeg leste for øvrig i en blogg om å øke treff - noe av det viktigste man må gjøre er faktisk å blogge. Hvor trist er det ikke å finne en blogg, der forrige innlegg var lagt ut i 2013? Da surfes det raskt videre. Slik er ikke mine planer, og noen og femti innlegg i 2017 bør også være innenfor rekkevidde.

Etiketter: , , , ,