Behov - oppdatere, re-starte og re-sette

Hvor ofte blir vi ikke spurt eller tvunget. Våre duppeditter kneler og veien ut av uføre er en total shutdown, før man starter opp igjen fra begynnelsen. Sånn er det med mange ting, og ved nærmere ettertanke er det ikke helt dumt å gjøre en restart på egen tilværelse og tankegods.

Jeg har flere ganger påpekt at selv med tilsynelatende god økonomisk kontroll og et pengesmart liv, er det ingen vits å hvile på laurbær. Å ikke med jevne mellomrom stoppe opp og sjekke status, vil være meningsløst.

Det jeg mener er at de behov og den innstilling du hadde ved beslutninger tatt for en tid tilbake, ikke trenger å være like gyldig lenger. 

La meg konkretisere - tenk deg om og spør deg selv:
Vanene våre styrer svært mye av tiden vår, og møter vi ikke spesielle problemer, er vi innrettet på den måten at vi durer på. Derfor er det, selv om alt føles fornuftig, lurt å stoppe opp og gå over en sjekkliste, med spørsmål som de jeg her nevnte.

Selv tok jeg forleden og spurte meg det siste spørsmålet her, sluker jeg virkelig fortsatt like mye data som da jeg bestilte 20GB-abonnementet fra Banzai? (eget innlegg om dette som du kan lese her). Og var behovet for tvillingsim til Ipaden reelt?

Jeg har rett nok fulgt med dataforbruket mitt, og sett at jeg med litt mer bevissthet kan bruke wifinett flere steder i steden for mobilnettet. Samtidig er Ipaden adskillig mindre ute av wifirekkevidde enn først tenkt, så mobilsim på den er nok penger ut av vinduet.

Jeg kontaktet Banzai og dermed fikk jeg justert både pakker og pris, som beskrevet:
Resultat: En reduksjon av mobilkostnadene mine på 21%!
(eller om du vil 1200 skattefrie kroner per år!)

Og det beste er jo selvsagt at dette ikke er knyttet til noe jeg nå må ofre, men allerede har ofret, men bare betalt for mye for! Så nøl ikke med å gå gjennom din egen sjekkliste, her kan det være penger å spare!

Etiketter: , , ,